donderdag 2 september 2010

Twee september


Op 2 september 1975 begon Patti Smith met de opnamen voor haar eerste album, Horses. Robert Mapplethorpe zou de hoesfoto (prentje) maken en Patti zorgde bij die gelegenheid voor de broodjes:
"I rolled out of bed and noticed it was late. I raced through my morning ritual, going around the corner to the Moroccan bakery, grabbing a crusty rol, a sprig of fresh mint, and some anchovies. I came back and boiled water, stuffing the pot with mint. I poured olive oil in the open roll, rinsed the anchovies, and laid them inside, sprinkling in some cayenne pepper."
Maar Mapplethorpe had die ochtend niet zo'n zin in een broodje ansjovis en dus werden het uiteindelijk grits and eggs in de Pink Tea Cup.

Een filmpje: Patti Smith in 1976 in Stockholm, Horses. En het ontbijtverhaal komt uit Patti Smith, Just Kids, Bloomsbury, New York, 2010.

Geen opmerkingen: