maandag 29 juli 2013

Op de Here

Een man zit tijdens een overstroming voor zijn huis. Een vrouw komt langs met haar boot en vraagt de man of hij hulp nodig heeft. 'Nee, dank u', zei de man, 'Ik vertrouw op de Here'.
Het water begint te stijgen en de man gaat een verdieping hoger zitten. Een tweede boot met mensen vaart langs. 'Stap in, er is plaats genoeg', zeggen ze. 'Nee dank je', zegt de man, 'ik vertrouw op de Here'.
Het water blijft maar stijgen totdat de man zijn toevlucht op het dak moet zoeken. Een helikopter vliegt voorbij en laat een ladder boven het huis zakken. 'Nee dank je', zegt de man nogmaals, 'ik vertrouw op de Here'. Uiteindelijk stijgt het water zo hoog dat de man verdrinkt.
Bij de poort van de hemel vraagt de man aan God: 'Waarom heeft U mij niet gered?' Waarop God antwoordt: 'Hoe bedoel je? Ik heb twee boten en een helikopter naar je toe gestuurd!'
Max Tailleur, (1909-1990).
Het prentje: Max Tailleur voor zijn cabaretzaaltje "De Doofpot", aan het Amsterdamse Rembrandtplein.

Geen opmerkingen: