woensdag 6 mei 2009

Jezus is overal


Jezus is dezer dagen overal. Enkele berichten die we onze lezers vooral niet willen onthouden.

In het Russische dorpje Boguslavka hebben wetenschappers het gelaat van Jezus ontdekt op een meteoriet die er honderd jaar geleden neerstortte. Bij de botsing met de aarde, lezen we in de immer goed geïnformeerde Gazet van Antwerpen (hier), brak de meteoriet in tweeën en op één van de twee helften verscheen op die wijze het gelaat van Onze Lieve Heer. De meteoriet wordt, voor wie het wonder met eigen ogen wil aanschouwen, nu bewaard in het Geologisch Museum van Moskou.

Diezelfde Gazet van Antwerpen (hier) heeft blijkbaar een rechtstreekse lijn met de allerhoogste, want de krant brengt ook dit bericht: in Nederland heeft een man, vermoedelijk niet toevallig op Goede Vrijdag, de afbeelding van het gezicht van Jezus ontdekt in een KitKat-reep (zie prentje).
"Vanmorgen op mijn werk schrok ik me rot. Ik nam een hap van een chocoladereep en vervolgens zag ik een gezicht in de reep. Nu zijn er de afgelopen jaren heel veel Christusverschijningen geweest, en die vind ik allemaal nogal ver gezocht. Dus eerst kon ik het niet geloven, maar twee collega's van mij beaamden dat ik het goed zag".

Lezers van de website waarop de foto werd geopenbaard zagen er niet alleen Jezus in. Ook Buffalo Bill, Darth Vader en Frank Zappa werden genoemd. Overigens: de krant laat niet na op te merken dat het niet is geweten of de man na het nemen van de foto's de reep verder verorberde.

Over naar Maaseik waar, weerom volgens de alweer bijzonder bijdehandse Gazet van Antwerpen (hier), een man het ultieme bewijs voor het bestaan van God heeft gevonden. Het is een beetje ingewikkeld, maar dat maakt het alleen maar geloofwaardiger, natuurlijk.

De Maaseikenaar, die liever anoniem blijft, meldt op zijn website dat hij, met behulp van Google Earth, de beeltenis van Jezus in de berg Sinaï ontdekte. Maar veel meer wil hij voorlopig niet kwijt.
“Ik heb de precieze plaats van de berg Sinaï in Saoedi-Arabië kunnen lokaliseren op basis van een uitgebreide literatuurstudie. De rest wees zichzelf uit. Op een plaats van 7 op 7 mijl heeft de natuur in de voorbije tienduizenden jaren een landschap geboetseerd, waarin verschillende religieuze beeltenissen te zien zijn. Dat kán geen toeval zijn. Daarin zie ik de hand van God. Het kán toch niet dat de diadeem op het hoofd van Jezus zich volgens Google Earth precies op een hoogte van 7.777 voet bevindt? Aangezien ik dit geloof, ga ik er dus ook van uit dat God wist dat Jezus ooit zou bestaan. En dat er satellieten zouden komen, die het mogelijk zouden maken om dit te zien.”

Of het mogelijk misschien niet om Jezus, maar bijvoorbeeld om Buffalo Bill, Darth Vader of Frank Zappa gaat, hebben ze de Maaseikenaar niet gevraagd.

PS. Ook een beetje een godsbewijs: we gaven dit stukje als titel mee "Jezus is overal". En toen plakten we er het prentje uit de krant onder. En wat staat daar boven dat prentje? "Waarom ook niet". Dat spreekt boekdelen, denken we.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Pst.,

U weet heus wel dat er met die reep een fotografisch truukje is uitgehaald. Ik zag het gelijk. Maar dat valt me licht omdat ik sinds een retraite aan het einde van mijn - katholieke - middelbare school een prentje bezit van de Lijkwade van Turijn.

Zoek op internet maar eens naar de 'Lijkwade van Turijn', klik op afbeeldingen, en u gelooft niet langer in KitKat.