woensdag 27 april 2011

Boekhoudkunst


Miró began his career as an accountant, abandoning the business world completely for art after suffering a nervous breakdown, (wikipedia).
Iets om naar uit te kijken: de artistieke producties van die boekhouders die, na de bankencrisis van 2008, over hun toeren draaiden en vervolgens besloten hun verdere leven aan de kunst te wijden.

Het prentje: na zijn uren was Joan Miro (1893-1983) ook actief als binnenhuisdecorateur. Don't give up your day-job, Joan.

3 opmerkingen:

lulu zei

Miro! Ik vind hem fantastisch! Ik wist niet dat hij boekhouder was... Ik ben ook boekhoudster, en ik denk dat er veel vooroordelen bestaan over boekhouders... Maar ja... diepe zucht...

Prettige avond!
lulu

pst zei

Vanaf nu -voor zover we ons daar ooit al aan zouden schuldig hebben gemaakt- geen kwaad woord meer over boekhouders. Wij ♥ boekhouders.

steph feremans zei

Zo hoort het. Willem Elsschot is mijn voorbeeldigste bh.