maandag 4 april 2011

De mensheid


De mensheid. Net wanneer je denkt, nu heb ik het wel met ze gehad, komt ze toch weer met iets dat je doet besluiten, we geven ze maar weer een nieuwe kans: toch niet zo gek, die mensheid.

Een klein Japans meesterwerk: Bach in het bos op een reuzenxylofoon (hier).

En naar jaarlijkse gewoonte: hip, hip voor Johann Sebastian. Weer eerste in Klara's top 100. Toch niet zo gek, die mensheid.

Het prentje: de titelpagina van de partituur van de Goldberg-Variationen.

2 opmerkingen:

Woodyrat zei

Ontroerend die reuzenxylofoon in het bos ... soms wou ik dat ik ook een mens was. Mooi toch waartoe mensen (ook) in staat zijn. Respect! Woody

Dik zei

Ik heb met bewondering zitten luisteren en kijken, ik dacht net bij mezelf, dat er mensen zijn die zoveel tijd hebben om in zo'n project te steken. Maar aan het eind blijkt hoe dit mogelijk is. Toch mooi dat commercie dit soort kunst mogelijk maakt.