maandag 25 mei 2009

De crisis beu


"Consumenten zijn de overdaad aan berichtgeving over de kredietcrisis beu. Ruim de helft van de Nederlandse bevolking vindt dat er op televisie te veel aandacht is voor de crisis, een derde vindt dat dagbladen er te veel over schrijven." (De Standaard, 24.05.09)

Een Nederlands psychotherapeut, ene Rob Vellekoop, meent dat de slechte berichten de crisis verergeren. Daarom begon hij een website, www.lakaandecrisis.nl, die mensen waarschuwt voor een negatieve denkspiraal als gevolg van de voortdurende blootstelling aan slecht nieuws.

"De crisis bestaat vooral in onze hoofden. Het is pure angst", stelt Vellekoop. Van zijn site kan je een mooie poster afladen, die je vervolgens voor je raam kunt hangen, in de hoop zo het slechte tij te keren.

Dat is inderdaad één manier. Een andere lijkt ons de bovenstaande. Lekker buiten eten vandaag. Profiteren van het leuke weer.

Crisis? Welke crisis?

2 opmerkingen:

anonimuis zei

zowel de tomaten als de cavaillon zien er toch ook door de crisis aangetast hoor... Ze zien er niet langer stevig, positief en smaakvol uit maar toch eerder slap, negatief en smaakloos... :p

pst zei

ja, zo'n eerste warme dag, dat is altijd zwaar voor fruit en groenten.