zondag 27 februari 2011

Wilskracht en haarlak


Zie je ook niet zo gauw meer, dat soort uit wilskracht en haarlak opgetrokken coiffures. Ten onrechte, natuurlijk: voorwaar een indrukwekkende kop haar waarmee de hier afgebeelde mevrouw de wereld tegemoet trad.

Gek eigenlijk dat in dezelfde periode de mannenkapsels minimaal waren: de tondeuze er op en scheren maar. Om één of andere reden verwacht je dat de haartrends tussen de beide geslachten enigszins gelijke tred houden. Ofwel allebei geëlaboreerd, ofwel allebei simpel en sober. Niet dus. De tijdsgeest works in mysterious ways.

Het prentje: via The Original 1960's.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Een dier heeft een kop, een mens heeft een hoofd, beste!

pst zei

Je leert elke dag weer bij.

Woodyrat zei

Nog eens goed gekeken, toch denk ik dat we bij deze mevrouw van een kop mogen gewagen (terwijl ik dan weer vind dat ikzelf een hoofd heb, zo zie je maar: sommig dingen zijn zo simpel nog niet). In ieder geval: ik zou niet graag de archeoloog zijn die deze foto ontdekt in pakweg 3456 (en zeker niet die mevrouw op de foto! Ik zou me schamen - hoofd of niet).