maandag 14 november 2011

Zenvisserij


Wilfried Dekelver uit Boortmeerbeek, hier afgebeeld met zijn echtgenote Arlette, is één van de weinige Vlaamse zenvissers. Na jarenlange studie bij de belangrijkste Japanse zenvissers, heeft het zenvissen voor hem geen geheimen meer heeft. Voor ons echter wel, dus vroegen wij Wilfried een woordje uitleg.
Wilfried, zenvissen, wat moeten we ons daar bij voorstellen?
U moet zich daar helemaal niets bij voorstellen. Niets moet.
Eh, interessante gedachte, Wilfried, maar wat houdt het zenvissen precies in?
Het zenvissen houdt, zoals alle dingen, niets in dan wat wij er ons bij voorstellen.
Ik kan er me niets bij voorstellen...
Dan ben je heel erg goed bezig. Het heeft mij jaren gekost om zo ver te geraken.
Ik bedoel: wat doet een zenvisser?
Een wafel gaan eten. Of een pannenkoek. Of, als het heel warm is, een ijskreem.
Maar dat kan u toch ook zonder te gaan vissen?
Inderdaad.
Maar waarom dan eerst gaan vissen?
Jij bent echt heel erg goed bezig. Mij heeft het jaren gekost om de fase van het eerst gaan vissen over te slaan en direct voor de wafel te gaan.
Dank u voor dit, eh, intrigerende gesprek, Wilfried. Over naar de studio.
Kom Arlette, we gaan een wafel eten.
Het prentje: via What Makes The Pie Shops Tick. Meer over zenvissen: hier.

Geen opmerkingen: