woensdag 5 november 2008

De klopgeest van Joyce


Stel, je doet iets onduidelijks in de media, als gevolg waarvan je BV wordt. Als je die status bereikt zit je gebeiteld. Je staat op de boekjes, je komt op TV, je wordt gesignaleerd op de juiste feestjes, je duikt regelmatig op in de society-bladzijden van de krant. BV zijn is een voltijdse dagtaak. Althans voor een tijdje.

Want dan wordt het onherroepelijk ook weer veel minder. Op alles komt sleet. Om de zoveel tijd moeten er nieuwe BV's worden gemaakt: mensen willen af en toe wel eens een nieuw gezichtje zien. En dan begint het gevecht om te overleven.

Wat natuurlijk altijd helpt om in de aandacht te blijven is een enge ziekte. Of een scheiding. Of een nieuw lief. Maar als je die allemaal al eens hebt gehad wordt het lastig.

Gelukkig heeft de BV uit onderstaand bericht een goede manager. En die fluisterde haar in: wat het dezer dagen helemaal doet, is BV's met een zesde zintuig. Allerhande BV's onderhouden ons tegenwoordig over hun esoterische en transcendentale ervaringen. Over hun vermogen met de overledenen te praten, over hun helende gaven. En dus dacht de manager van onze BV: Joyce, dat is je kans. Verzin iets spiritueels. En met wat stond Joyce gisteren in de krant? Met haar klopgeest. Goed gevonden.

Joyce De Troch heeft last van klopgeesten in haar huis. "Elke nacht tussen kwart voor en kwart over vijf word ik wakker door een raar geluid." De Troch heeft last van een 'zesde zintuig' dat haar klopgeesten bezorgt. "Elke avond word ik er wakker van, en ook mijn katten horen het. Ik hoor erg duidelijk iets op de trap en ik vind het gewoon bijzonder akelig", vertelt het ex-model in een interview met Story. "Ik noem het mijn lachspookje, maar het maakt me wel angstig, omdat het echt geen normaal geluid is. Als iemand mij daarvan af kan helpen, zou dat geweldig zijn", besluit De Troch.

Die Joyce, toch. Ze staat er weer. Althans voor even. Want kwatongen beweren dat Phaedra Hoste een cursus lepels-verbuigen-op-afstand volgt en Ilse De Meulemeester binnenkort onthult wat ze in een vorig leven is geweest (en, vooral: met wie!). Als dat allemaal waar is, is Joyce er weer aan voor de moeite.

Het prentje: de veertienjarige Therese Selles heeft last van een poltergeist (Duits voor "luidruchtige geest"), de wetenschappelijke verzamelnaam van het soort geest waar ook Joyce mee te maken heeft. In 1911 op de cover van het vaktijdschrift La Vie Mysterieuse.

Geen opmerkingen: